Smuuti

Smuuti nimi tuleneb tema kontsistentsist - ehk siis ingliskeelsest sõnast "smooth" - sile. Taaskord on tegemist ühe joogiga, mis on pärit Ameerikast. Nimelt hakati 60ndatel seda jooki seal müüma. Pakun, et oma osa selle joogi kokkusegamisel oli sel ajal Ameerikas tervislike eluviiside propageerimine ja sellest alanud trennihulluse ajastu. :) Samast ajast on ka pärit näiteks aeroobika populariseerimise algus.

Smuutide näol on tegemist blenderdatud marjade ja puuviljade seguga, kuhu vahel lisatakse mett, maapähklivõid, šokolaadi, kama jms ning ka magusust lisavaid aineid nagu näiteks mesi. Jooki pikendatakse tihti ka jogurti, peti, keefiri vms. vahel lisatakse jooki ka külmutatud marju või jogurtit, mille abil joogile jäätise-effekt tekitatakse.

Lisaks marjadest ja puuviljadest tehtavatele smuutidele tehakse üksjagu ka köögiviljadest tehtud smuutisid või siis nii puuvilju kui ka köögivilju sisaldavaid smuutisid.

Ise olen ma ainult marjadest ja puuviljadest tehtud smuutisid proovinud, aga kunagi plaanin ka mõne köögivilja oma ära proovida. Esialgu lükkan seda siiski veel edasi. :)



Smuuti (mai 2014)

Smuutisid tehes ma mingeid retsepte ei järgi. Segan lihtsalt kodus olevad marjad ja puuviljad kokku ning timmin maitset soovitud tulemuseni. Eriti meeldib mulle smuutisid teha palavatel suvepäevadel. Sest siis on smuuti nii jahutava joogi kui ka kõhtutäitva söögi eest. Siin on üks minu tavalisemaid põhiretsepte. Sellise kombo segamise mõte on magusus ja paksem konsistents, mis tuleb banaanilt, magusus ja värv maasikamoosilt, hapusus apelsinist ja ananassist ning meloni mõnus järelmaik.

Vaja läheb:

1 banaan
1 apelsin
maasika toormoosi
melonit (soovi korral)
ananassi (soovi korral)


Blenderda koostisosad ja naudi.




Kommentaarid

  1. Ma ei ole väga suur banaanisõber, aga see siin tundub küll nii ahvatlev ja maitsev, et ma olen nõus ka banaaniga :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Banaani ma tõesti välja ei jätaks, sest smuuti struktuur muutub kohe palju vedelamaks, samuti on banaan naturaalne magusa andja, seega pole vaja suhkrut, mett vms seesugust lisada. Ootan siis sinult mõtteid ja kommentaare, kui proovinud oled. :)

      Kustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused