Vanilli panna cotta murakamoosiga

Astavahetuseks proovisin sellel aastal esimest korda panna cottat teha. Kuum piim pole üldiselt minu rida, aga vannillimaitseline panna cotta maitseb mulle küll. Tahtsin algselt teha traditsioonilist norra murakavahtu, mida jõuludeks ja aastavahetuseks tihti tehakse, aga millegipärast tundus mõte külmutatud murakatest ja vahukoorest kuidagi liialt suvine ja rammus ning nii sai hoopis panna cotta valitud ja olen valikuga rahul. Retsepti leidsin siit. Sidruni asemel kasutasin ma kahte laimi ning piima rasvaprotsent oli mul 2,5%. Järgmine kord proovin panna cottat 3 želatiinilehega teha, kuna sellel korral tundus mulle, et konsistents veidi liiga tihke oli. Maitse oli aga väga hea. Parajalt magus ja moos andis hapukust juurde. Värskeid marju ma sellel korral ei kasutanud, kuid kujutan ette, et nende värskus ja hapukus annaks kindlasti väga palju juurde, rääkimata visuaalsest efektist.
 
 

Vanilli panna cotta murakamoosiga

 
Kogus: 4 portsjonit 
Aeg: 25 min (valmistamine) + ca. 4 tundi (tahenemine)

Murakamoos
1 želatiinileht
2 dl murakamoosi
1 sidrun


Panna cotta
4 želatiinilehte
1 vanillikaun
3 dl vahukoort
2 dl 3,5% piima 
1 dl suhkrut
 

Kaunistamiseks
1 dl purustatud küpsiseid
8 mündilehte
4 sl värskeid murakaid või muid värskeid marju


Tee nii:
Aseta üks želatiinileht külma vette 5-7 minutiks. 
Samal ajal soojenda pool moosist sidrunikoore ja -mahlaga keemishetkeni. 
Sulata želatiinileht moosis. 
Lase moosil veidi jahtuda. 
Jaga seejärel moos pokaalide põhja (osa võid jätta kaunistamiseks). 
Lase külmikus taheneda (ca. 1-2 tundi).
Aseta 4 želatiinilehte panna cotta jaoks külma vette 5-7 minutiks. 
Lõika vanillikaun pooleks ja eemalda noaga seemned.
Pane vanilliseemned ja -kaun kastrulisse.
Vala peale vahukoor, piim ja suhkur.
Aja segu keema.
Eemalda segu pliidilt ja lisa želatiinilehed.
Lase segul jahtuda.
Vala segu pokaalides tahenenud moosile.
Lase külmkapis taheneda vähemalt 2 tundi.
Kaunista ülejäänud murakamoosi, küpsisepuru ja värskete marjadega.

Kommentaarid

Populaarsed postitused